Totalt antall sidevisninger

fredag 2. desember 2011

Hemmat til jul:)

Da va vi kommet til gård nummer en igjen i Oheaewai med Lloyd og Laura. Men først litt rapportering fra siste del av Australiaturen vårs:) Etter noen flotte daga i Brisbane va det tid for camping og turen gikk til Noosa Northshore. Det tok ca to timer å kjøre dit i Mari og Thomas sin kule Toyota fra 1985:) Da vi kom va det overskyet, men temperaturen er fortsatt på nesten 30 grader så det ble bading med en gang. Thomas hadde ordnet en finuerlig anretning på toyotaen så vi hadde teltplass med tak. Gjestene, altså oss, sov bak i bilen og hadde mer en nok plass! Etter en koselig kveld med kortspill og biff bourguignon ala Thomas var vi klare for sengen og en ny dag. Dagen derpå var det steikende sol og deilig varme, dette innbydde til bading og soling før avgang til Auckland nok en gang! Det ble (nesten) et tårevått hade, men før vi vet ordet av det sees vi igjen!:)
Her kommer noen bilder fra den fantastiske turen til Noosa:
Campen satt opp og vi er klare for en kald øl:)

Nydelig utsikt over stranda!

Ville kenguruer som kom frem på ettermiddagen:)

To glade campere dog litt uklar:p

Vi fikk også en andevenn!

Kenguruer liker ikke bare gress, men også brød!

Det ble ekstra fint med blå himmel og sol.
 Når vi kom til Auckland var det blitt natt og vi skulle ta bussen tidlig til Kerikeri neste dag. Dette betydde kun en ting...vi måtte sove på flyplassen i 6 timer:o Det var ikke veldig behagelig men penger spart! Etter en ganske svingete busstur var det godt å se et kjent fjes som kom å hentet oss i Kerikeri. Det var Lloyd med sin nye bil:D Det var stor gjensynsglede og det ble koselig middag med et vennepar av dem den samme kvelden.

Takk til fotograf Laura:)
 I de siste dagaene her har vi også vært på stranden å badet og plukket pipies (nydelige skjell) som ble middag samme kvelden i form av spagetti ala vongole:) En av siljes favoritter!
Resten av uken her har gått med til avslapping og jobbing med brunfargen;)
I går fredag var det juleparade i byen Kerikeri som er snaue 20 minutter fra der vi bor. Det var en kjempe arti opplevelse dog noe varm! Det var masse barn utkledd som alver og nisser og så klart nissefar selv:)

Med det sier vi takk for oss og sees hjemme! Vi lander i Tromsø mandag 5.desember og gleder oss til å se alle kjente og kjære igjen:)