Totalt antall sidevisninger

torsdag 25. august 2011

Den store handledagen!

Vanlig Silje-JM :p

JM i komfortabel stilling på den beste italienske restauranten i 2010 i Auckland: Toto

Dem e flink på vin i NZ :p

Silje på Toto mens ho nyt en Steinlager pure (NZ-øl)

Sky Tower over down-town Auckland (det er en roterende restaurant i toppen)
Vi våknet idag, etter å ha lagt oss rundt halv tolv, klokken 5 på morgenen og kunne ikke sove videre... Det er vel det som kalles jetlag :p Vel, uansett, vi stod opp, spiste en brødskive og så en episode av Lost i sengen mens vi spiste potetgull og drakk cola. Dette gjorde vi mens vi ventet på at søvnen skulle komme og ta oss. For min egen del kom den etter at Silje hadde dratt ned i resepsjonen for å skype med foreldrene sine, og vi klarte å sove til klokken var halv ett faktisk!

Etter en enkel frokost med egg og toast la vi ned en slagplan i klassisk Helge-stil: vi skulle først dra ned til et av de større kjøpesentrene i byen (Westfields) og handle diverse, før vi skule dra videre til et bade -og spasenster som lå ca. 1 time utenfor byen med buss. Grei skuring det, tenkte vi. Jaja...

Da klokken nærmet seg tre på formiddagen hadde jeg fått kjøpt meg et par støvler med jerntupp(!) (bildet under), bestilt time hos frisør, vært å handlet mat på en delikatessebutikk og vi hadde begge to fått kjøpt oss lokalt SIM-kort fra Vodafone. Forøvrig er mitt nummer: +64 02 08175779 og Siljes nummer er: +64 021 08175783.

Så etter kjøpesenteret gikk vi tilbake til hotellet for å hente badetøyet og gjøre oss klar til en deilig ettermiddag med spa og bading. Det eneste vi måtte gjøre var å finne rutebuss nr. 895... Etter rundt en time med gåing opp og ned Wellesley street, måtte vi innse at vi måtte ha hjelp til å finne det fordømte stoppet. Så vi gikk inn på et backpakker hotell og fikk vite av dem hvor det var. Derimot viste det seg at siden det var så sent på ettermiddagen ville vi ikke vært hjemme før ca 11 ikveld hvis vi hadde dratt, så vi bestemte oss for å dra imorra etter klippetimen min :p

Ellers har vi tenkt å dra ut en tur på byen ikveld etter å ha spist en bedre middag laget av Siljes kyndige hender på kjøkkenet våres. Det blir bra! :D

Håper dere har det bra der hjemme! Vi har det kjempefint! Auckland er en veldig fin by!
My iron wellies! :D

Random Maori-portal

1. Silje: link til den fantastiske restauranten, http://www.totorestaurant.co.nz/index.php/toto-modern-italian-cuisine.html

2. Den Maori statuen kan ikke ha vært så stor, hobbitan ser jo ut som vanlie folk! :o

3. Obbs..førr en dag, hærregud spa ville jo "nesten" fått dåkker tbake t dn virkelige dagen..fått bort jet-jag å d mæste. Men sånn e de med eller uten Helges planlegging, d går sjelden sånn som d e planlagt...d e førr mange andre momenta som må stemme..bussen må finnes..klokka går..men dåkker får prøve i mårra, trur d vil være rett og slett sjelebot å komme t et spa å bi bortskjemt der! Nyyt d..hærregud førr nån støvla, ka ska du bruke de t?? de ser jo rett å slett skummel ut..her e d fredags kveld, klåkka e halv 11 på kvelden. Vi har nettopp spist reker å d mæste. Gla i dåkker_) klæm