Totalt antall sidevisninger

onsdag 24. august 2011

Endelig fremme!

Da har vi, etter ca. 26 timer med fly (ikke medregnet tid tilbrakt på flyplasser), kommet fram til hotellet våres i Auckland, New Zealand! I skrivende stund er klokken her nede 17.00 på ettermiddagen mens den da hjemme vil være rundt 07.00.

Vi landet i morres klokken 06.00 og kom oss igjennom tollen uten noen problemer, heldigvis... De er tydeligvis veldig redde for at noen skal ta med seg mat og lignende inn i landet fordi det kan være skadelig for den unike naturen her nede. Vi kunne for eksempel ikke tatt med oss brunost inn i landet. Hvis vi hadde gjort det, og blitt tatt, kunne vi fått en bot på minimum 400 dollar på stedet (samt miste brunosten :p)

Fra flyplassen kom vi oss kjapt ombord i en shuttle bus (liten flybuss) som kjørte oss til hotellet våres. På turen kom vi i snakk med et australsk par som, da vi nevnte at vi kom fra Norge, uttrykte sin dypeste sympati for angrepene 22. juli. Det føltes litt rart egentlig å bli konfrontert med den vanskelige virkeligheten vi trodde vi hadde forlatt i Norge, men det viser seg at Norge virkelig har verdens støtte(!) Mens vi satt og spiste på hotellet tidligere stod det en hel side om Utøya og i detalj om ABBs feige massakre...

Da vi kom fram til hotellet var klokken fortsatt bare åtte på morgenen, og innskjekkingen viste seg å ikke være før 14.00. Slitne og skitne som vi var etter to døgn med reise, føltes det lite fristende å vente i seks timer på rommet våres, så vi fikk tilbud om et annet et som vi fikk se på og det var helt greit (bare litt mindre seng enn det vi hadde bestilt). Ellers er rommet flott, hotellet har en god standard, med dusj og badekar, flatskjerm TV, komfyr, mikro og en god, varm seng. Alt man egentlig trenger etter gruelig mange timer på reis! ;)

I et forsøk på å unngå jetlag la vi oss litt før 9 og sov til klokken var 12. Tanken var at vi skulle sove som vi ellers ville på en fridag hjemme i Tromsø. Jeg tror dette har fungert greit. Klokken er som sagt fem på ettermiddagen og jeg kjenner meg ikke noe særlig trøtt enda. Dog Silje har lagt seg nedpå for en liten "tupplur" som de sier i Henriksen familien.

Vi har vært ute en tur i sentrum og handlet inn litt mat og drikke så vi slipper å sløse bort alt for masse penger på å spise ute hele tiden. Selv om det meste koster mindre enn det gjør hjemme, er det fortsatt ikke det vi nordmenn kaller "sydenpriser" :p

Været er overksyet med et kjølig høstlig drag i luften, typisk genser og lett jakke vær, som ellers hjemme i Tromsø om våren/høsten. Selve sentrum er stort med mange flotte bygninger av eldre og nyere standard. Hotellet våres ligger rett ved siden av en svær kino med Imax som vi har lyst å besøke en eller annen dag.

Ellers er formen upåklagelig så langt etter en relativt uproblematisk, men lang, reise. Jeg er også veldig glad for at vi har tatt oss en liten uke med ferie og hotell før vi reiser til vår første gård. Jeg kjenner at kroppen trenger hvile etter flere uker med arbeid og nedpakking av Gulengveien! ;p

Håper dere har det bra der hjemme også!
Mvh
Jon-Magnus og Silje!

1. Ahhh! Mucho fantastico! :D

Høres ut som en relativt slitsom flytur. Hva brukte dere til å "pass the time"? Husker selv mine 8 timer i strekk med Sudoku :P

I Oslo er ting flott selv om jobben er bajs. Var på personalmøte i går og fikk beskjeden om at vi ikke får lønn på tirsdag siden de ikke har penger til å betale oss med. Ordner seg nok, men er jævlig irriterende. Jeg søkte på en jobb i går og skal se meg etter flere attraktive arbeidsplasser framover. Klokken er forøvrig 9.23am her hjemme og jeg spiser frokost.

Ciao!
    -Bård

2. Silje: Tia blei fylt me tv-seria, film og halvsoving:)Va ganske kjedelig, men det va verdt det når man kom frem! Skjit me den jobben, håpe det ordne sæ på best mulig måte:) keep us updated! klems